לתפוס את הגלים

מי מאתנו לא מכיר את הרגעים האלה, לפני השינה, בהם אנחנו ממלמלים מילים נטולות הגיון, באותה תחושת נים לא נים, ספק ערות ספק שינה?

זהו בדיוק חלון ההזדמנויות הצר בו הגוף והנפש חשופים לשכנוע עצמי. הדקות המדהימות האלו, בין ערות לשינה, בהן אנחנו נוטים להרגיש תחושת ריחוף קלה, “ספק פה ספק שם”. הגוף שרוי בגלי תטא הממכרים, מצב רגיעה אופטימלית ופתיחות לשינויים.

אז מהם גלי תטא שכל כך ממכרים אותו? אלה ארבעת גלי מח בהם אנחנו עוסקים:

גלי בטא: מצב מודעות מלאה בו אנו עושים שימוש בחמשת החושים, תוך עיניים פקוחות, תשומת לב ודריכות, בשעות התפקוד והערות שלנו.  בשעות אלה גלי המח מהירים, מתקיימת האצה מוגברת של החשיבה ה (מגיעים ל14-100 הרץ ומעלה, לשנייה).

גלי אלפא: מצב בו גלי המח נעים באיטית ורפיון, המח נע במהירות ( 7-14 הרץ לשנייה*). המח והגוף רפויים, כמו במדיטציה, בדמיון מודרך או בהאזנה למוסיקה. ברגעים אלה האינטואיציה והדמיון נכנסים לפעולה. יצירות רבות באו לעולם מתוך מצב זה.

גלי תטא: גלים המופיעים ברגעים שלפני השינה (4-7 הרץ לשנייה). המצב האופטימאלי בו הגוף חשוף לאוטוסוגסטיה – שכנוע עצמי. במצב זה ניתן להרגיע כאבים, לשנות דפוסים, להחליף אמונות מובילות, לחזק בטחון עצמי ולהעצים את היכולות שלנו.

גלי דלתא: הגלים האיטיים ביותר ( 0-4 הרץ לשנייה) הזמן בו הגוף מצוי במצב של שינה עמוקה, תרדמת או אובדן הכרה.

“סוגסטיה”: (השאה בעברית) הינה צווי חשיבה למח. תהליך בו מתבצעת שתילה של רעיון, תובנה או מחשבה. תורת תת-המודע הינה עתיקת יומין ומפתח הקסמים נמצא בידינו. אנחנו יכולים לבחור, בקלות, באמונות שורש בהן נרצה להאמין. בידנו הבחירה. נוכל לאפשר לעצמינו חיים של הגשמות והצלחות.

אמיל קואה האמין שהדמיון אותו כינה בשם “תת המודע”, הוא מערכת דינמית השולטת בתהליכים הגופניים והנפשיים שלנו. הוא אמר: “האדם מגשים בחייו את מה שמצווה עליו דמיונו”.

הטכניקה בה פועלת האוטוסוגסטיה  פשוטה להפליא: כשם שהדרך להתגבר על קור הינה ע”י העלאת חום, כך הדרך להתגבר על מחשבה שלילית כרוכה בהחלפת המחשבה לחיובית.

אם כך, כל שנותר לעשות, בשלב ראשון, לנצל את חלון ההזדמנויות שלפני השינה לטובת שכנוע עצמי אשר יניע אותנו לחיים רגועים ומספקים יותר. לאחר שנתאמן על יכולת זו נתקדם לשלב הבא בו נלמד כיצד להאריך את השהות בגלי תטא (בד”כ נוטים להירדם ומהר מאד לעבור לדלתא) ובהמשך אף להיכנס לגלים אלה באופן יזום, בכל רגע נתון במהלך היום.

תרגיל: היכנסו למיטה, כבו את האור (למעט נר מרצד או אור חלש) והאזינו לקטע המוזיקה המצורף. לאחר שתרגישו שהגוף במצב רפוי ומעט לפני שקורי השינה אופפים אתכם, לחשו לעצמכם “תודות לתת המודע שלי אני מרגיש_______________”

(כל דבר שאתם רוצים להאמין בו: בטחון בעצמכם/ חיובית/ שמחה/ חיונית וכד'’ )  בחנו למחרת את הרגשתכם וצפו לשינוי.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

לתפוס את הגלים

מי מאתנו לא מכיר את הרגעים האלה, לפני השינה, בהם אנחנו ממלמלים מילים נטולות הגיון, באותה תחושת נים לא נים,

קרא עוד »

משולש הפחד

"צריך אומץ כדי ללכת את הדרך ולתת אמון בנאמנות. לעבור דרך המעורפל והמסתורי עד ההגעה למהות" טאו רוב החרדות שלנו טמונות

קרא עוד »