איך להעלות את הביטחון העצמי?

בתור מישהו שהבטחון העצמי שלו היה ברצפה, לא האמין בעצמו והתבייש מהצל של עצמו, תאמינו לי שאני יודע איך זה מרגיש, רק לרצות להיעלם.
כשעולם התודעה נפתח בפניי והתחלתי לחקור עוד ועוד את נבכי הלא מודע שלי, את המקומות הכי חשוכים בתוכי ושלל חלקים שהעדפתי להדחיק ולא לגעת בהם. ככל שהעמקתי לחקור ולהכיר את עצמי העמוק, הבנתי על מה ישבה תחושת הבטחון העצמי הנמוך שלי ומשם התחלתי לשנות. ונחשו מה? גם החיים שלי השתנו על פיהם, בהתאמה כמובן.

אז איך עושים את זה? איך מעלים את הבטחון העצמי שלנו? איך מחזקים את תחושת הערך ומתחילים לחיות את החיים שאנחנו באמת ראויים להם?! כמה טיפים מעולים שאספתי לכם. תנסו את זה בבית;

אם אתם לא אוהבים את מה שאתם רואים במראה, זה לא קשור אליה; אתם יכולים לקום יום אחד בתדר גבוה, מלאי התרגשות ושמחה והמראה מחייכת אליכם. ביום אחר התעוררתם בתדר נמוך של באסה והמראה פתאום קודרת ומשקפת לכם משהו אחר לגמרי. אתם יכולים לכעוס על המראה, אבל עמוק בתוככם אתם יודעים שאין לזה קשר אליה. תסכימו איתי שהצורה החיצונית שלכם לא השתנתה מאתמול להיום. אם אתם קמים ביום של low, תעשו לעצמכם טובה וותרו על המראה. היא רק תראה לכם את הפרשנות שיש לכם על עצמכם באותם רגעים נמוכים, ולא בהכרח את האמת. לצד זאת, התחילו להתאמן בלהביט למראה ולחייך למה שאתם רואים – גם אם זה קשה, גם אם אתם לא ממש אוהבים את מה שאתם רואים. fake it till you make it! תת המודע לא באמת מבין מה אמת ומה דמיון, התחילו להתבונן ולהחמיא לעצמכם על החלקים היפים בכם, דברו אל עצמכם בפרגון, והתודעה שלכם תתחיל לקבל את איתותי האהבה העצמית ולתרגם אותם למציאות. המורה שלי פריידי מרגלית, מייסדת תפישת המטאיזם, שהפכה לדרך חיי, ממליצה לדבר אל עצמנו בקול. היא מנמקת ומסבירה שככל שאנחנו שומעים את עצמנו אומרים את המילים הטובות והמחבקות בקול, כך התודעה שלנו מאמינה לכך יותר והופכת זאת במהירות למציאות של ממש. ככל שתלמדו לברך על המתנות שלכם ותתאמנו בזה, המראה תחייך אליכם בחזרה.

אתם לא מושלמים, ואיזה מזל שכך!; אין דבר כזה, מושלם. אז יש לי אף גדול, אני לא הבחור הכי גבוה ובחורף אני גם עולה במשקל. אוקיי, אז מה? ברגע שתלמדו לקבל את החלקים הללו בתוככם ותבינו שה"פגמים" שלכם אינם באמת פגמים, כי אם נקודות ייחודיות, יהיה לכם יותר קל להתחיל לאהוב את עצמכם ולהרגיש בטוחים במי שאתם. לי אישית היה מאד קשה להתאהב בעצמי, עד שהבנתי שזה אני ועם זה אני אנצח. ש מיליארדים של אנשים בעולם אבל אין אף אחד, כמוכם. ברגע שתבינו את הייחודיות שלכם, את הקסם והמתנה איתה נולדתם, אתם תלמדו לחזק ולהעצים אותה, לעוף איתה, ויחד איתה להעיף גם את הערך העצמי שלכם.

תפסיקו לחפש מחמאות בחוץ; כשאנחנו מחפשים כל הזמן שירימו לנו מבחוץ ושיגידו לנו כמה אנחנו מדהימים ונהדרים זה קודם כל מתיש, שלא לדבר על התלות שאנחנו מייצרים בפידבקים החיצוניים. לסביבה שלנו יש השפעה אדירה עלינו, אבל בשביל לחולל שינוי אמיתי בחיים שלנו, בשביל להתחיל לייצר בטחון עצמי, אנחנו צריכים להפסיק לתת את הכוח לסביבה ולחזור חזרה פנימה, אל עצמנו. אנחנו צריכים להתאמן בלהרגיש מדהימים, מתוך עצמנו. המציאות שלנו, אינה אלא מציאות הולוגרפית, משמע הולגרמה, הדמייה מדויקת המשקפת את התחושות והרטטים בתוכנו. ברגע שנחשוב על עצמנו מחשבות מרימות לא תהיה להן ברירה אלא להשתקף בחוץ, ואז ממילא נקבל את את החיזוקים האלה גם מבחוץ, אבל לא ממקום של תלות או צורך. מבינים מה אני אומר? תהפכו להיות מרכז הכוח של עצמכם והסביבה כבר תדאג לשקף לכם את זה.

איך להעלות את הביטחון העצמי?

תכתבו את החוזקות שלכם; קחו מחברת, מחשב, סמארטפון, מה שעובד לכם, וערכו רשימה של כל החוזקות שלכם, והדברים שאתם הכי טובים בהם, שהם חלק בלתי נפרד מכם. איכויות ותכונות שלא משנה מה יקרה, איפה תהיו או מה תעשו, תמיד יהיו אתכם. זה יכול להיות חוש הומור משובח, יכולת הקשבה, רגישות לאחר, קליטה מהירה, נתינה לאחר או כל דבר אחר.

גם אם אתם לא מצליחים למצוא חוזקה כזאת, אם המוח שלכם פשוט לא רואה אותה, או שהקולות המקטינים בתוככם מספרים לכם שאתם לא באמת טובים בזה, קחו נשימה עמוקה והמשיכו. אל תתנו לשום דבר לעצור אתכם, עד שתצליחו למצוא. הרבה פעמים יש לנו חוזקות שנראות מאד טבעיות עבורנו עד כדי כך שאנחנו בכלל לא רואים אותן ככאלה, שם בדיוק תחפשו, ואם אתם ממש מסתבכים, אל תתביישו לשאול את החברים הקרובים שלכם. אלה שמכירים ואוהבים אתכם באמת. אשתף אתכם שלי אישית היה מאד קשה למצוא את החוזקות שלי, התאמנתי ותירגלתי עד שלמדתי לראות את הייחודיות שלי והבנתי איזה מנטור נפלא אני, חבריי עזרו לי ושיקפו לי איך תמיד הם אוהבים להתיעץ איתי, ואיך אני מסביר להם את הדברים בצורה ברורה שעושה להם שכל, משהו שבא לי מאד בטבעיות ואף לא התייחסתי אליו כחוזקה.

התחילו להניע את עצמכם לעשייה; עשייה זאת אנרגיה מבורכת, המייצרת עוד ועוד תנועה. גם אם יש מקום עבודה שאתם חולמים עליו אך מרגישים שאין סיכוי שתתקבלו, אל תקשיבו לקולות המנמיכים בתוככם. גשו לראיון, הציגו את עצמכם, ואל תהססו ללכת אחרי החלומות שלכם. גם אם יסרבו לכם הפעם ובפעם הבאה, אתם תראו שעצם התנועה תוביל אתכם לתנועה הבאה, ובסוף למימוש החלום הנחשק. קפצו למים – יהיה קצת קר בהתחלה אבל אחר כך מתרגלים… ואפילו נהנים. הקושי המרכזי הוא בתוכנו, בסרטים שהמוח שלנו מריץ, שכמעט תמיד אין להם קשר למציאות.

ואם כבר עשייה, אז תעשו דברים שעושים לכם טוב; תעשו ספורט, תשירו, תרקדו, תפגשו עם חברים, תלכו לים, תשחקו בכל מה שעושה לכם נעים ומפתח אתכם. לעשות דברים שאנחנו אוהבים ולהיות עם אנשים שמעלים לנו תורם פלאים להעלאת התדר שלנו ומכאן לחיזוק הבטחון העצמי שלנו. אגב, גם תזונה בריאה לגמרי עוזרת לנו להרגיש מלאי בטחון עצמי, אתם לא מאמינים אפילו עד כמה.

לסיום, ממליץ לכם בחום להאזין למדיטציה לחיזוק הערך העצמי מבית מרחב מודעות. כמה דקות ביום שיעשו לכם הבדל של ממש. שימו התראה בטלפון, שלא תשכחו, שכן התמדה זה שם המשחק. אתם יכולים להאזין לה מדי בוקר כשאתם פותחים את היום, או לחילופין ממש לפני השינה, אפילו להירדם איתה והיא תמשיך לשלוח פקודות לתודעה שלכם גם כשאתם ישנים.

החיים שאתם כל כך רוצים לחיות מתחילים כאן, ועכשיו. אתם לגמרי ראויים להם, וברגע שתיזכרו מי אתם ומה הערך האמיתי שלכם, הם יהפכו למציאות הרבה יותר ממה שאתם מסוגלים לדמיין.

אופיר אלגריסי הוא מטפל מוסמך בתפישת המטאיזם, עם התמחות בדור ה-Y. באמצעות תפישה זו הצליח אופיר להתגבר על הפחדים האישיים והאתגרים איתם התמודד ומצא את השקט הפנימי לו ייחל, ומהר מאד גם את הגשמתו. אופיר הגיע להבנה העמוקה כי הוא ורק הוא אחראי למתרחש בחייו, וכעת שם לו למטרה להנגיש את פילוסופיית החיים החדשה לדור ה- Y, ולתת להם כלים למצוא ולהמציא את עצמם. לקריאה נוספת והיכרות עם אופיר לחצו כאן (להעביר לעמוד ה"מנחה" שלו)

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

זה לא נס, זה רטט!

תת המודע שלנו כל כך מורכב, שברמה הכי עמוקה שלו אפשר למצוא רק רטטים.רטטים הם ההולכות החשמליות המיוצרות במוח. רטטים

קרא עוד »