איך למצוא את עצמי?

אם אתם תוהים מה אתם הולכים לעשות עם החיים שלכם ועוברות בכם מחשבות מטרידות על העתיד, זה בדיוק המאמר עבורכם. לא פעם זה מרגיש שעשינו חתיכת דרך ארוכה בכל כך הרבה תחומים, אבל איכשהו כשזה מגיע לשורה תחתונה, מה בא לנו לעשות בחיים? אנחנו נאלמים דום ומפחדים לבחור.

בתחום קריירה, עבודה ופרנסה אנחנו עדיין אוחזים באמונות עתיקות שלא השתנו מזה עשורים. אחת מהן, למשל, היא שאי אפשר להתפרנס מתחביבים. שפרנסה חייבת להגיע רק מעבודה, ואם כבר אז עבודה קשה… וארוכת שעות.

אני יודעת שזה אולי לא פשוט לקבל את זה, אבל הדברים שאתם הכי אוהבים לעשות, הם בדיוק הענין. הדבר הזה שאתם עושים באופן הטוב, הוא מקור השפע הכי גדול שלכם. הוא המתנה שלכם לעולם, ומשם תצא ההגשמה והביטוי שלכם.

אבל רגע לפני שאתם עוזבים הכל והולכים לים, תעצרו. בשביל להבין מה הייעוד שלנו, צריך לדייק את זה קצת יותר. להלן שלוש שאלות שיעזרו לכם להבין מה הייעוד שלכם, ואם אתם בכלל על נתיב ההגשמה שלכם. נסו לא לחשוב על התשובות יותר מדי, והשיבו בצורה אינטואיטיבית ואסוציאטיבית. מוכנים?

1. האם העבודה שלכם מעייפת ומרוקנת אתכם?

כי אם התשובה כאן חיובית, אז יוסטון, יש פה בעיה. עבודה לא אמורה לרוקן אותנו, אלא למלא אותנו ואפילו לתת לנו כוחות. מכירים את זה שאתם עושים משהו שאתם אוהבים והזמן נעלם ובורח? כך בדיוק צריכה להיות העבודה, הזמן עובר בלי שתרגישו ואתם מוכנים לעשות זאת עוד ועוד…. כך שאם הזמן לא עובר לכם בעבודה ואתם קמים אליה עייפים וחסרי אנרגיה – ככל הנראה אתם לא במקום הנכון.

2. האם אתם מוצאים שיש לכם את הצורך לשכנע את הסביבה ולזכות כל הזמן באישורים חיצוניים?

לשכנע, להצדיק ולהוכיח זה יותר מעייף מלרוץ מרתון. פלא שאתם חוזרים תשושים מהעבודה? אישורים חיצוניים משאירים אותנו עייפים וחסרי אנרגיות, ובעיקר תלויים באחרים. מה דעתכם ללמוד לאשר את עצמכם מבפנים? כשאנחנו מחוברים לייעוד שלנו – אנחנו מונעים מתחושת שליחות עמוקה ומסתובבים בעולם בנינוחות ואפס מאמץ, חיים מתוך אמונה שכל מי שזוכה להגיע אלינו, מרוויח מהמפגש והתרומה שלנו.

3. האם אתם מתאמצים בדרך לתוצאות?

אז רגע לפני שאתם בוחרים מסלול לימודים חדש, חושבים במה בא לכם "לשחק" לפרנסתם, תזכרו כי חיים מלאי הגשמה ותחושת שליחות – אינם פריבילגיה! זוהי זכותו, ואפילו חובתו של כל אחד ואחת מאיתנו, בדרך לחיים ראויים, חיים שהם גן עדן עלי אדמות. זכרו ש"עצמי" – זה לא משהו שמוצאים, זה משהו שממציאים! אל תוותרו ואל תתפשרו, פשוט תעופו על עצמכם, ותכוונו הכי גבוה שאפשר.

כי ישנה דרך לחיים מסונכרנים בהם הדברים פשוט קורים מעצמם בקלות… מאמץ יתר לא פעם מעיד כי אנחנו לא במקום המדויק לנו. כשאנחנו מדברים על ייעוד אנחנו מדברים על המהות הייחודית, טביעת האצבע והגוון האישי שלכם אותו לא ניתן לקחת מכם. כשאנחנו פועלים מתוך הייעוד, הכישורים והכוחות הטבעיים שלנו, הו אז, הדברים קורים בצורה חלקה ונטולת מאמץ. אני כלל לא מכוונת שתברחו ברגע שתפגשו קושי. כלל וכלל לא. גם אני עושה לא מעט דברים שהיתי שמחה שגמדים יעשו במקומי…אבל כשאני מסתכלת על התמונה הרחבה, על ההגשמה שלי, אני מבינה שזה חלק ממנה. כל עוד המינון הוא כזה שרוב העשייה שלכם מעוררת בכם הרבה פאשן והתרגשות, וכן, יש גם חלק קטן של "עבודה שחורה", אקסלים, טבלאות וכדו', אז אני יודעת שאני במקום הנכון.
כבני דור הY בטח שמתם לב שהעולם שלנו עבר לתודעת גם וגם. מה שמתם לב? אתם המצאתם את זה! חלף זמנה של הגישה הישנה הגורסת ש"או או" , או פרנסה או הגשמה, או עבודה או תחביבים, או אומנות או כסף כן הלאה. התודעה החדשה, התודעה הקוואנטית, מאפשרת לנו לחיות חיים של גם וגם בלי לוותר על כלום, חוץ מעל אמונות ודפוסים ישנים שתוקעים אותנו.

פריידי מרגלית – מייסדת תפישת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

לתפוס את הגלים

מי מאתנו לא מכיר את הרגעים האלה, לפני השינה, בהם אנחנו ממלמלים מילים נטולות הגיון, באותה תחושת נים לא נים,

קרא עוד »

לכל איש יש דרמה

אומרים לכל איש יש שם. אני אומרת לכל איש יש דרמה. מתחת למסכת הדרמהנמצא ילד פנימי מבוהל ששוכח.שוכח שהדרמה היא סיפור

קרא עוד »