מי מושך לי בחוטים?

כולנו מכירים את זה, התחושה שמישהו או משהו מושך בחוטים של חיינו, מחבל רגע לפני הצלחה, שם לנו רגל בבחירות שלנו. מישהו או משהו שאפשר לתלות בו את האשם לזוגיות הלא מוצלחות שלנו, לכישלונות, כוח זר שמונע מאתנו לפרוץ ולהגשים, להצליח. באשמתו ורק באשמתו אנחנו מתקשים  לאהוב, להרות, ליהנות משפע כלכלי ו… הרשימה הולכת ומתארכת. האומנם? ומה אם הכוח הזה, אותו “מישהו” אינו אלא אנחנו עצמנו, האם ייתכן כי המחבל הזה חי בנו, פועל בנבכי תודעתנו?

המילים האלה מעוררות התנגדות שצפה מייד, במלוא עוצמתה. אין פלא. ההבנה שהכול תלוי בנו לא מאפשרת לנו להמשיך ולהאשים כוחות זרים, אמונות, תירוצים ומחשבות המהוות בסיס לסיפור החיים שאנחנו אוהבים לספר לעצמנו ולאחרים.

יש להבין כי תת המודע הפרטי שלנו, אותו כלי מופלא ופרימיטיבי, בו זמנית, משחזר את עצמו ללא הרף. תת המודע שלנו מתנהל בדפוסים חוזרים, ‘לופים’ שמשכפלים את עצמם, שוב ושוב. אנחנו קוראים לאזור הנוחות שלנו 'נתיב הברירה הטבעית', אותם הדפוסים שגורמים לנו להישאר באזורים המוכרים גם אם הם מרגישים לנו כמו ביצה טובענית, אנחנו לא מצליחים להשתחרר מהם.

קארל יונג אמר: “עד שלא תהפוך את תת המודע שלך למודע, הוא ינהל את חייך | ואתה תקרא לזה גורל”.

תת המודע הוא מאגר נתונים הקיים בתוכנו, ארכיון עשיר של תמונות, זיכרונות ילדות, חוויות רגשיות, וידע קדום אותו אנו נוטים לשחזר.

תת המודע ישאף תמיד לחזור לרטטים ולחוויות שהוא מכיר. אנחנו מכירים את זה היטב ולא מצליחים להבין איך למרות כל השינויים והמאמצים, למרות כל מה שעברנו ולמדנו, אנחנו שבים בכל פעם לאותה נקודה.

תת המודע ישאף תמיד לחזור לרטטים ולחוויות שהוא מכיר. אנחנו מכירים את זה היטב ולא מצליחים להבין איך למרות כל השינויים והמאמצים, למרות כל מה שעברנו ולמדנו, אנחנו שבים בכל פעם לאותה נקודה.על פי תפישת המטאיזם כשאנו מתבוננים על חיינו ממבט על, ביכולתנו לנהל את אותם הדפוסים הקדומים שמנהלים אותנו, ובכך להביא לחיינו את השינוי אותו אנו מבקשים. במרחב מודעות אנו לומדים להנגיש את תת המודע, ולהפוך אותו למודע שלנו, בדיוק כפי שייעץ לנו יונג.

שם, ברגע בו מתרחשת מודעות – מתחיל המשחק האמיתי של החיים.  רק שם, באותו רגע נדיר של הבנה, אנחנו מתחילים לנהל את החיים שלנו, לוקחים לידנו את המושכות ויוצאים לדרך חדשה, לומדים איך למשוך בחוטים של חיינו.

את הטכנולוגיה  העומדת מאחורי המשיכה בחוטים ניתן ללמוד בקלות יחסית. סמינר בן שני מפגשים פרונטאליים (קיים גם בגרסתו הוירטואלית) קפסולה מרוכזת המכילה את יסודות השיטה והטכניקה המהפכנית. במסגרת הסמינר אנו לומדים עקרונות פיזיקאליים המבוססים על הפיזיקה הקוונטית, מוציאים אותה מהמעבדה, מעבירים אותם למישור אחר, אל חיינו אנו.

כמה מילים על מדע ואיך זה נוגע בך, באופן אישי

טכנולוגית ‘המשיכה בחוטים’ מבוססת על תאוריית הקוואנטית, הגורסת בין השאר, כי כל חלקיק תת אטומי (להלן קוואנטים) מתקיים בכל התצורות שלו בו זמנית. הוא גם כזה וגם אחר, גם כאן וגם שם. הוא קיים בעבר ובעתיד, מהיר ואיטי. תפיסה פיזיקלית זו משקפת אינספור פוטנציאלים ואפשרויות, מציאויות מקבילות המתקיימות בו זמנית, בשעה ש”הצופה”, זה שעורך את התצפית (כלומר: אנחנו) הוא היחיד הקובע את התוצאה.

בפיזיקת הקוואנטים אין משמעות למרחק או לזמן. קווארק יכול לעבור בחלקיק שנייה בחור תולעת (תופעה פיזיקלית המאפשרת מעבר ישיר בין נקודות מרוחקות ביקום) ולהתקבע בכל נקודה בדרך, ללא אילוצי זמן ומרחב.

טכנולוגית המשיכה בחוטים מביאה איתה בשורה רדיקלית, המאפשרת באמצעות “פתיחה תודעתית” לשנות את תפישת ה”עצמי”. כלומר, מושג ה’אני’ שנחווה על ידנו כגוף, דהיינו חומר מוצק ואובייקטיבי, יכול להפוך לחוויה אחרת, בה נוכל לתפוס את עצמנו ואת סביבתנו כרצף של קוואנטים וכנגזרת ישירה, להחיל על עצמנו את אותה חוקיות. במילים אחרות – לנהל את חיינו.

האם אנחנו יכולים להבין את העובדה שכרצף קוואנטים ביכולתנו לעבור, כהרף עין בחור תולעת, להחליף את מציאות חיינו בהבזק של שנייה? כן, בדיוק כך. אנחנו הם אלה הצופים בסרט של חיינו. כולנו הם הבימאים, התסריטאים, התפאורנים וגם השחקנים בסרט הזה. אנחנו היחידים המקבעים איזו מציאות תחווה על ידנו כאמיתית ואובייקטיבית, בוחרים איך ומה יתרחש. זה תלוי רק בנו, בתת המודע שלנו.

בסדנת ‘למשוך בחוטים’ אנחנו לומדים איך ניתן לגשת בדרך קלה ובהירה אל נבכי תת המודע, לברר מה בו יוצר מציאות כזו או אחרת. ואז, באמצעות חוקי הפיזיקה הקוונטית, לייצר מעברים בין חורי תולעת, לחוות את הרגע המרגש של המשיכה בחוטים, מעבר ממציאות “הולוגרפית” אחת לאחרת, ליצור עבורנו מציאות חדשה בהבזק של שניה.

לא, לא, המאמר הזה לא קפץ אליכם מעולמות ה”סיינס פיקשן”. המאמר הזה פוגש אתכם כי יש לכם שאלות, כי אתם יודעים שאפשר אחרת – והגיע הזמן להתחיל למשוך בחוטים.

להרשמה לסמינר הדגל למשוך בחוטים – לחצו כאן

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

לאהוב את מה שיש

לאהוב את הלא מושלם. לאהוב את עצמך. לעזאזל עם כל הביקורת העצמית הזאת,האם לא הגיע הזמן לחיים מתוך אותנטיות ואהבה

קרא עוד »