ציירו לכם גן עדן

אחת השאלות שאני אוהבת לשאול את תלמידיי, בשיעורים הראשונים, היא מי לדעתם מקדים לראות, העיניים או התודעה? במילים אחרות, האם אני רואה אובייקט כלשהו בעיניים ואז התודעה מתרגמת אותו להבנה, או הפוך, התת מודע הוא הראשון שרואה, ומתרגם אותו לראייה מוחשית באמצעות העיניים?

בספרו  החדש “להפנט את מריה” מסביר ריצ’ארד באך כיצד כל הצהרה שיוצאת מאתנו או אמונה שנספגת בתוכנו, מהווה סוג של הפנוט. פקודה שהמח מכיר כאמת אבסולוטית.

המילים הן אלו שיוצרות את המחשבה, והמחשבה לבדה היא זו שיוצרת את המציאות. מי שחווה היפנוט (או לחילופין, חווה התקף חרדה) יודע עד כמה אמיתית נראית ומרגישה החוויה. הגוף מגיב בהזעה, סחרחורות ודופק מואץ. באותם רגעים, זאת האמת הבלעדית של החרד.  כך הוא הדבר לגבי כל אמונה היושבת לה בנחת בתודעתנו. פחד ישתק ויגרום לנו להרפות את ידנו, אמונה מגבילה תחסום את המעוף והחזון שלנו.

אין ספור ואמונות שאנחנו מקבלים וסוגדים להן, כאמת בלעדית – מנהלות אותנו. ברגע שנתמלא בהצהרות מלאות מוטיבציה ואמונות מקדמות – הן יאפשרו לתודעה שלנו לשעוט קדימה, לדלג בקלילות מעל לכל מסוכה ומכשול.

חזון ודעה קדומה

כשבחרתי את השם לבלוג שלי, לפני כשנתיים, ראיתי בחזוני כיצד אני מעבירה הלאה את התיאוריה הרדיקלית הטוענת שאין עולם שם בחוץ. הכל מתקיים אצלנו בראש, בתודעה.  זאת האמת היחידה בה אני מבקשת מכם להאמין. לאחריה – הכול הופך להיות פשוט, לרבות ההבנה איך באמת יוצרים מציאות.

רובנו לא מבינים עד כמה אנחנו מאפשרים לאמונות קדומות לעצור אותנו, להגביל ולהקטין את החזון שלנו. התודעה, המכשיר המופלא הזה שמנהל את חיינו, היא המציאות היחידה המתקיימת בנו. כל הפקודות והאמונות השתולות בה, יהפכו ביום מן הימים להיות המציאות של חיינו. כאשר לאדם יש חזון, מנותק ככל שיהיה מהמציאות, אך הוא דבק בו, חי ונושם אותו בתודעתו, אלף ידיים בלתי נראות יסנכרנו ויפעלו לטובת מימושו.

וכאן תמיד עולה השאלה, כיצד יתכן שהחומר המדיד אותו אנו צורכים ביקום הפיזי ישתנה על פי התודעה? הרי חומר הינו מוצק, מדיד וכמית.

אז זהו שלא. חומר במהותו מורכב מ99% אחוזים של חלל. כן, גם החומר המוצק ביותר, אינו אלא אנרגיה, תבניות של קשרים שהתודעה שלנו תופסת כחומר. דבר אינו מוצק באמת… אמנם חומר מהווה אנרגיה דחוסה מאד ומוכרת למח שלנו בדרך שיכול לתרגם אותה לאובייקט ברור, אך מאחר והוא אנרגיה במהותו, הוא עדיין פועל על פי חוקי האנרגיה. הימצאותו או היעדרו, תלויים אך ורק בתודעה. במילים אחרות, אדם החי בתודעת הישרדות מתמדת, מהיד אל הפה, שקל לשקל. סביר להניח שהאמונות המובילות אותו (“לא מגיע לי”/ “כסף אינו גדל על עצים”/ “כסף הולך לכסף” ועוד כהנה וכהנה פניני חכמה…)  למרות שבמודע הוא עשוי להצהיר כי מעוניין ברווחה, תודעתו תמשיך לייצר לו את מה שמוכתב לה בשורת הפקודות. עוני והישרדות. בעוד חברו,עם יכולות ואמצעים דומים, אך אמונות בסיס הפוכות, בתודעתו יוכל לייצר עבור עצמו את החיים הנוחים.
גן עדן עלי אדמות.

“אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות” (ר’ נחמן מברסלב)

כל המחסומים, הפחדים, האמונות המגבילות – הם כולם בראש שלנו, ולכן בדרך לשנות את מציאות חיינו, נתחיל עם שינוי אמונות ומחשבות.

צייר עומד מול כן הציור, רואה בחזונו את התמונה המושלמת ומתחיל למשוח במכחולו… עוד משיחה, ועוד משיחה, עד להשלמת יצירת המופת. העולם שאנחנו רואים סביבנו הוא ציורים שציירנו במברשת התודעה שלנו… כל אמונה שוות ערך לעוד משיחה… כן הציור מולכם, שפופרת הצבע והמכחול מחכים לכם. אז אם כבר לצייר את החיים, למה שלא תבחרו לצייר גן עדן?

העולם מורכב ממיליארדי אמונות. אך דבר אינו קיים באמת, אלא בזכות התודעה, היא זו הגורמת לדברים להתקיים. האמונות הן אלה המייצרות את המציאות שלנו, כפי שמוכיחה הפיזיקה הקוואנטית. אך הבחירה היא שלנו, האם לאפשר לאמונה כזאת או אחרת להיות חלק ממערך התודעה, להוביל או לחסום את מהלך חיינו.

אחרי שהעזתם להתבונן, באומץ, בתפישה הרדיקלית הטוענת כי העולם היחידי המתקיים הוא זה השוכן בתודעתנו, להסתכל באומץ בהבנה שכל העולם סביבנו הוא למעשה חיזיון תעתועים של התודעה שלנו, חיזיון הקורם עור וגידים והופך למציאות “הפיזית” של חיינו. כל אחד ומציאות חייו.

אני מזמינה אתכם לבחון איתי את השאלה, לצעוד איתי צעד אחד קדימה: מה גורם לתודעה שלנו להגיע להיכן שהיא נמצאת? במילים אחרות, מה גורם לאדם אחד לחיות חיי שפע ורווחה ולאחר לשרוד בקושי? מה גורם לאדם אחד לחיות בזוגיות הרמונית בעוד האחר מזמן לחייו בני זוג לא ראויים?

התודעה בנויה מרשת שלמה של אמונות. חשוב לי ליישר קו ולהבהיר שאין בכוונתי אמונה דתית כזאת או אחרת. לתפישתי – אמונה היא כל מגע בו נתקלנו במהלך חיינו שגרם לנו לשנות את התפישה שלנו. כל דבר שגורם לנו לחשוב באופן בו אנחנו חושבים.

עולמנו נבנה על פי אינספור אמונות שליקטנו לאורך הדרך, מציאות חיינו הינה התהוות של אמונות שהפכו להנחות יסוד שהפכו לאמת שלנו, שהפכו ועדין הופכות, רגע אחרי רגע,  למציאות חיינו.

מגיל ינקות נשתלות בנו אמונות שאט אט מחלחלות ויוצרות את מתאר התודעה. את הדימוי העצמי שלנו, את האמונה שלנו לגבי יכולתנו, עד כמה מותר לנו להעז ולהצליח,

עד כמה אנחנו ראויים לחלום ולאהוב. העולם מורכב ממיליארדי אמונות, אך דבר אינו קיים באמת, אלא בזכות התודעה הגורמת לדברים להתקיים. האמונות הן אלה המייצרות את המציאות שלנו, כפי שמוכיחה הפיזיקה הקוואנטית.

ועם כל זאת – הבחירה היא שלנו. האם לאפשר לאמונה, כזאת או אחרת,  להיות חלק ממערך התודעה, להוביל או לחסום את מהלך חיינו. או שלא. בידנו היכולת לחפור אל תוככי התודעה ולברר לעומק אילו אמונות מקדמות ומשרתות את החזון שלנו – ולכן נבחר להעצים אותן, ואילו אמונות חוסמות ומעכבות אותנו – ולכן נעדיף להחליף אותן.

נשמע פשוט? אכן פשוט. אמונה היא סוג של היפנוזה עצמית. ברגע שהיא חלק מאתנו, סופה להתגשם.

יום יום, במשך שנים, אנחנו מאשרים מחדש אמונות המתקיימות בנו. גוזרים על עצמנו גבולות, פחדים, חרדות וסייגים. הופכים רעיונות שקריים לאמיתות שאין עליהם עוררין, רק מעצם הקבלה שלהם אל תוכנו. אנחנו מהופנטים מהאמונות שהסכמנו להטמיע ולספוג לתודעתנו, וזאת רק שאלה של זמן עד שיהפכו למציאות.

הרעיונות אינם מתקיימים אלא מרגע שהפכנו אותם לאמונות שלנו. הפחדים שלנו, ההגבלות שיצרנו לעצמנו – הם כולם רעיונות שנזרקו לעברנו ואנחנו הואלנו להטמיע אותם בתודעתנו. אך בכל רגע נתון אנחנו יכולים אחרת… יכולים לבחור לעבד מחדש את מערך האמונות שלנו כדי ליצור תודעה שתקדם את שאיפתנו הגבוהות וכמהותנו הכמוסות.

עד הפוסט הבא, המסכם את הטרילוגיה, בו נבין כיצד משנים אמונות, אני מזמינה אתכם להתבונן במציאות חייכם ולאתר תחום בו אתם בוחרים להתפתח.

במצב של תודעה שקטה (האזנה למוזיקה מרגיעה, מדיטציה קצרה או סתם רגע של שקט מחשבתי) לערוך רשימה של אמונות הרלוונטיות לאותו תחום, במטרה לאתר את האמונה בה אתם מחזיקים המאששת ומחזקת את התוצאה הבינונית ומטה אליה הגעתם באותו מישור.

לצורך הבהרה: פקיד בנק שחש תסכול וחוסר הגשמה בעבודתו בעוד חזונו הוא לצייר וליצור, ינסה לאתר אמונות שיש לו בתחום האמנות אל מול פרנסה. לא אתפלא שיגלה כי יש לו אמונה הגורסת כי אמנות זה תחביב לשעות הפנאי, אמונה שלא ניתן להתפרנס בכבוד מאמנות. שכל האמנים מתוסכלים. שחייו של אמן אינם יציבים ועוד ועוד…

או אישה החולמת על אהבת אמת בעוד היא מוצאת את עצמה מתאהבת פעם אחר פעם בגברים נשואים שאינם מוכנים להתחייב. היא עשויה לגלות כי מערך האמונות שלה גורס שהיא מצליחה יותר כשהיא לבד. שהיא סומכת רק על עצמה ומעדיפה שלא לתת אמון באחר. התודעה החכמה והאינטליגנטית שלה למעשה איתרה את אותם גברים נשואים שיגשימו את האמונות שלה

במאמר הבא נעסוק בטכניקה להטמעת אמונות התומכות בחלומותיכם.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

מי ליהוה אליי!

התנ”ך בראי המטאיזם אני לא אשכח את הפעם הראשונה בה נתקלתי בקריאתה של פריידי, מייסדת תפישת המטאיזם, קריאה שעוררה בי

קרא עוד »

הכול בתדר

מחקר רוסי מהפכני מוכיח את שאנחנו עושים במרחב מודעות מזה זמן רב: באמצעות תדרים ניתן לתכנת ולשנות באופן ממשי את

קרא עוד »