כשהמטאיזם פגש את PSYCH-K / סנדרה פינטו

חלק א': התהליך האישי שלי

אבא שלי אומר שכשהוא הכיר את אמא שלי, היא היתה רזה עם שיער ארוך, שחור וחלק, ושהיום, היא שמנה עם שיער קצר, בלונדיני ומתולתל. מצחיק, אבל הוא ממש צודק. והוא אוהב את זה.

אני חושבת שהאלמנט הזה של "ההיפכיות" (מלשון היפוך) מתאים ל"אני" של לפני ההיכרות עם מרחב מודעות ו"אני" של היום. לפני – גרתי בישראלכלכלנית, לא מוצאת זמן לעצמי ברמה של לא לאכול,

לא רואה את בעלי ימים ושבועות ארוכים (איש צבא), לא רואה את ילדיי (מכורה לעבודה, 16 שעות ביום כולל סופ"ש), ומנסה לברוח מאינטראקציה עם אחרים ככל שניתן.

היום – אני גרה ביוון, עוסקת כמטפלת בשיטת המטאיזם (שעות ספורות בשבוע), מבשלת (אוכל אורגני, No Less!) ואוכלת ארוחות מסודרות כל יום,

מבלה עם בעלי וילדיי כל יום וכל הזמן באינטראקציה עם אחרים. גם באנגלית!אז הנה. גם אני "התהפכתי", והפכתי להיות הגרסה המשודרגת של עצמי.

הבעל שלי (או – האיש שלי. הביטוי המועדף עלי) טוען שהבחירה הטובה ביותר שעשיתי בחיי היתה ההחלטה לצעוד בדרך המטאיסטית.

אני לא מסכימה איתו. בעיני, הבחירה הטובה ביותר שעשיתי היתה ועודנה – הוא, האיש שלי. וזו באמת היתה בחירה שלי!

אני זו שהתחלתי איתו כשהיינו בכיתה י"א, או כך לפחות אני זוכרת. 200 שנה! לך תזכור…. אחרי הבחירה המעולה בו, אכן המטאיזם היתה בחירה מעולה מס' 2 שלי.

במקרה, שאיננו מקרה כלל,  שמעתי על ההרצאה "לצאת מהמטריקס", נרשמתי ואישי, שיחיה, הקפיץ אותי לת"א.

התאפשרה לי בהרצאה – הצצה לתוכי, לשבריר שנייה. בכיתי ממש.  הייתי זרה ומוזרה, חייזרית בעולם הזה. הלבדות וחוסר השייכות עלו שם במלוא הדרם.

אלא שאז לא ידעתי לתת להם שם. פשוט בכיתי. בלי לדעת למה בדיוק.

משהו בתוכי קרא לי להמשיך ולתת מקום לעוד ריפוי. אז נרשמתי ל"למשוך בחוטים".

והגעתי. בכוחות עצמי. פעם ראשונה בגיל 42 נהגתי לבד מהצפון למרכז. כל הדרך הזעה בכפות הידיים, החרדה מרימה ראשה. אבל אני לוקחת את האחריות עלי. אני נוהגת אותי.

איך היתה ההרצאה? לא ראיתי כלום, לא הבנתי! מתי נוצר חור תולעת? ומה מחולל את הוורטקס?

ואיך בדיוק מושכים את החוט הרצוי? איזה חוט בכלל? ומאיזה כיוון? אה! זו מטאפורה! אוקיי! ועדיין, אני זקוקה לקצת הגיון בשיגעון: אני נכנסת לחוט? או החוט נכנס אליי?

ובכל זאת, הסכמתי לא לדעת ולתת לאלוהות שבי להוביל.

אחרי החוטים, נכנסתי לעומק. של עצמי. בראייה לאחור, אלה היו שכבות ראשונות של קילוף. אבל אז, זה היה הרבה יותר עמוק מכפי שאי פעם הגעתי לעצמי לפני כן.

במרחב הכ"ח קבלתי לראשונה בהבנה שאני לא רואה דברים. בסדר. אז מה? אז אדמיין! והמשכתי לעומק הקורס המופלא. למדתי על עצמי בעיקר דרך החיים הזוגיים שלי (אבל לא רק),

שהיו בקושי עצום שנים רבות כבר. למדתי עלי שהערך העצמי שלי היה ברצפה, ועל זה שלמרות שהיה כך – אני הייתי עם הכאב הזה לבד עם עצמי. ודאגתי לשים חומות בצורות סביבי – שאף אחד לא ייכנס,

לא ייצא ולא יגלה מה יש בפנים. קצת כמו "הענק וגנו" פגש את "היפה והחיה".

את מרחב מנהיגות סיימתי רואה. ומודעת. הרבה יותר וכל הזמן עוד מעמיקה. ומה היה בהולוגרמה?

כבר הייתי בעבודה חדשה, עדיין כלכלנית, אבל עם יותר עניין ויותר שכר. גם הזוגיות קפצה למקום חדש. נעים יותר.

ויחד עם זאת, לא הייתי עדיין בטוב שאני יודעת שאפשרי. יודעת בראש. אבל עוד מייצרת בעיות למיניהן במציאות שלי.

לאורית, מנהלת מסלול מטפלים, הגעתי לטיפול מטאיסטי אישי.

אחרי מספר מפגשים, נקודת השיא היתה כשקיבלתי פרוקטול עצם. לקראת סוף 60 ימי הפרוטוקול (שהיו רצופים חוויות Mind Blowing),

היה ערב אחד שפתאום חשתי שיפט – שקרה כאילו באחת. המוח שלי כמו נדלק!

אני לא במקום הנכון. לא בעיסוק הנכון. אני מנותקת ממני. באותו הרגע המוח שלי הודיע לי: אני חוזרת אליי – להיות מורה במסע של שילוב הרוח בחומר.

ברגע השביל הואר. האור שבי נדלק!

ואכן, כפי שמוחי הגאוני הנחה אותי – נרשמתי למסלול מטפלים בשיטת המטאיזם. ולעיתים עדיין הייתי בהלם.

אני?! מטפלת?!  האמת היא שמאז ומעולם היה לי חיבור ל-2 האונות במוחי: ימין ושמאל. רוח ולוגיקה.

כשהייתי אחרי צבא הלכתי לאוניברסיטה לברר על לימודי הוראה (רציתי להיות מורה מאז שאני קטנטונת).

נכנסתי למחלקה ללימודי אנגלית ושאלתי בתמימות אם אפשר ללמוד הוראת אנגלית ומתמטיקה גם יחד. הם צחקו נורא. "חמודה, אלה הן 2 פקולטות נפרדות – מדעי הרוח ומדעים מדויקים. את צריכה לבחורזה או או!" אילו רק הייתי יודעת על שיקופים אז…..!

בתחילת דרכי למדתי אנגלית והייתי מורה לאנגלית. אמיתי! אחרי תקופה, כחיפשתי לברוח מאינטראקציה רבה מדי עם ילדים, הורים, מורים…

מצאתי את עולם המספרים. למדתי כלכלה. והייתי כלכלנית תותחית.

ואז הגיע המטאיזם שאילץ אותי, בעל כורחי, לחבר בין ה-אין לוגיקה ל-לוגיקה, בין הרוח לחומר. את זה, בין היתר, אני מביאה לטיפול.

את הרחבת היכולת להכיל את כל החלקים שבנו ולתת לכולם מקום. האחד לא באמת יכול לנוע בלי האחר. הרוח מפעימה עצמה בחומר והחומר מלמד את הרוח התפתחות.

בלי התנועה הזו ביניהם, אין חוויה. גן העדן הוא המקום בו מתרחש הריקוד של הרוח והחומר, הלב והראש, הנקבי והזכרי, הלא ידוע והידוע, האמונה והספק. כשאני שם, הנשמה שלי יודעת שמחה מהי.

בקורס מטפלים חווינו את כל מה שאנחנו מלמדים ומנחים את מטופלינו – כל התהליכים וכל הפרוטוקולים.

כמו מורה ל-של"ח שמטפס את שביל הנחש במצדה לפי שהוא מביא את הכיתה לשם.

הוא מחויב להרגיש את מזג האוויר, תלילות המסלול והתאמתו לגיל התלמידים, נכון? כך גם אנחנו – צועדים בשביל עבור עצמנו וגם עבור המטופלים שלנו.

וגם פה, בראייה לאחור אני מבינה שהיום אני כבר לא אותה סנדרה של תחילת הקורס.

אחרי פרוטוקולים מטורפים שחווינו ובכללם צריבה ראשונה, ניתוח מוח של מנגנונים (במקרה שלי מנגנון הלבד והקורבנות)

ולאחריה צריבה שנייה של מנגנוני הסתרה ומניפולציה  (על כל צריבה אפשר לכתוב עמודים שלמים…)

עד היום אני עוד מקלפת שכבות עבות שכבר מזמן אינן משרתות אותי ואף מזיקות לי.

מתוך לקיחת האחריות, מתוך המוכנות לעבודה ביחד, מתוך המוכנות לחשוף את מי ומה אני, אני מסוגלת לזהות מנגנונים אלה אצל מטופליי.

אבל מעבר לכך, אני מוכנה להביא את עצמי בדיוק כפי שאני, עם כל הייחודיות שלי. ויש לי.

אני כבר לא "הפריקית", ה"לא שייכת" של העבר. אני המיוחדת. שמי שמסכים לשמוע עומקים,

ישמע אותם בין המילים שלי. ואכן – המטופלות שלי כך שמחות וצמאות. והן עצמן מקלפות שכבות ועושות עבודה נהדרת!

חלק ב': כשהמטאיזם פגש את Psych-K

שיטת Psych-K הינה שיטה המאפשרת, באמצעות טכניקות פשוטות, זיהוי ושינוי אמונות והרגלים הטמונים בתת המודע.

טכניקות אלה מאפשרות למעשה תכנות מחדש של אמונות ודפוסים מגבילים ובכך מתאפשרים מימוש ויצירת החיים אותם האדם מבקש לעצמו. מייסד השיטה הוא רוב וויליאמס.

בשנת 1988 קיבל מידעים , בדומה לפריידי, מייסדת המטאיזם, גם אצלו הטקסטים הגיעו כתובים על מסך בעיני רוחו.

טקסטים אלה הפכו להיות הכלים של השיטה לאבחון ותכנות מחדש של אמונות ותפישות. דר' ברוס ליפטון,

מדען בתחום הביולוגיה (גנטיקה, אפי-גנטיקה) ממליץ בחום על השיטה בספרו  "הביולוגיה של האמונה".

עקרונות ובסיסי השיטה: הנחת מוצא של Psych-K הינה כי כל אחד מייצר את מציאות חייו. אנחנו מודעים רק ל – 5% מהמתחולל בתודעתנו אבל מרבית המציאות שלנו נוצרת מהחלק הלא מודע שלנו אשר מהווה 95% מהתודעה. המודע עובד במהירות של 40 ביט לשניה, בעוד תת המודע עובד במהירות של 40 מיליון ביט לשניה.

תת המודע פי מיליון יותר מהיר מהמודע. ב-6 השנים הראשונות, ילדים "מקליטים" מידע אשר מאוחסן ברובו בתת המודע. ה"הקלטה" נעשית בגלי מוח דלתא ותטא המאפיינים את גלי המוח במרבית הזמן, בגילאים 0-6 לערך. בגלים אלה מתאפשרת "שתילת" אמונות. תכנות. כל אלה הינם עקרונות בסיס של השיטה אשר מזכירה רבות את המטאיזם.

עבודת תודעה בצוות: אבחון ושינוי האמונות מתבצע בעבודה משותפת של ה-Facilitator (המקביל למטפלת/מאמנת) וה-Partner (המקביל למטופלת/מאומנת). תפקיד ה Facilitator הינו כמובן להוביל את תהליך.

יחד עם זאת, קיים דגש על היות ה Facilitator עובדת עם ולא "עושה ל" Partner. בתוך כך, עקרון מרכזי בשיטה הינו רעיון ה ISUMATAQ: "שומר מרחב מקודש אשר מייצר מרחב שבו הבינה יכולה לגלות עצמה" .

כלומר, בכל תהליך האבחון והשינוי, ה – Facilitator מחזיקה מרחב עבור ה Partner על מנת שיוכל להתרחש תהליך מדויק ונכון.

Muscle Testing: ה – Psych-K עושה שימוש בתגובות שרירי הגוף לקבלת תשובת כן/לא, אמת/שקר – קצת בדומה למטוטלת או למכונת אמת. בתחילת התהליך, ה Facilitator מייצרת קשר ראשוני עם תת המודע של ה Partner ע"י בחינת הצהרות פשוטות שתשובתן היא כן/לא, אמת/ שקר. ביצוע קשר ראשוני זה ייעשה ע"י בחינת 3 סטים של הצהרות.

 בניגוד למטאיזם, ה Psych-K לא עוסק בסיבות שבגינן תת המודע לא מחזיק באמונה שנבחנה.

במילים אחרות, אין חקירה, או התבוננות על מה יושב מתחת לאמונות לא נעימות.

נקודת המוצא של העבודה ב Psych-K היא התבוננות על "החוט הרצוי" בשפת המטאיזם ולא עיסוק בסיבה שבגינה יש "חוט מצוי".

Balances: הדרך לתכנת מחדש את האמונות בתת המודע היא באמצעות תהליך הקרוי Balance (איזון). בסדנה הראשונה של Psych-K (הבסיסית) מלמדים 2 סוגי Balances. הבחירה בסוג ה- Balance הנכון לשינוי אמונה מבוצע ע"י Muscle Testing, אלא שכאן, השאלה מופנית לעל – המודע (Super Consciousness, The Devine Within Us). למעשה,

לפני ביצוע Balance לשינוי אמונה, פונים אל על-המודע ב-2 שאלות: 1: האם בטוח וראוי לשנות אמונה זו כעת2: שאלות מכווינות לבחירת ה Balance המדויק לביצוע התכנות מחדש (בחירת Balance אחד מה – 2 האפשריים).

בכל Balance ישנם צעדים מובנים לאופן שבו ה Facilitator מנחה את ה Partner לשבת או לעמוד (בהתאם לסוג ה Balance), וכיצד להניח את ידיה ורגליה לתכנות מחודש של אמונה.

לכלBalance  יש וורסיה כזו או אחרת לאיזון בין האונות (סנכרון בין ההמיספרות המאפשר הטמעת האמונה החדשה בתת המודע): בין אם בישיבה וסיכול ידיים ורגליים (Balance  ראשון) ובין אם בעמידה, עיניים עצומות והחזקה בדמיון של אונות המוח בכל יד עד לכדי מפגש בין הידיים ( Balance שני).

בסיום כל Balance מבצעים Muscle Testing על האמונה עליה עבדנו: "השפע זורם אלי בקלות".

האם אחרי ה-Balance התשובה היא Strong? האמונה הוטמעה? במידה ולא, ה Facilitator מנחה את ה Partner לחזור על חלק מצעדי ה Balance עד להטמעת האמונה.

Lock-In ו-חגיגה!!! אחרי קבלת תשובת Strong, מבצעים Lock-In, קרי "שמירת" חלק הקוד שכעת נכתב מחדש.

הצעד האחרון בכל Balance הוא חגיגה!! הצפת תחושת שמחה, כמו ילדים, שכן בדיוק שם, בילדה הפנימית, הוטמעה האמונה החדשה.

החגיגה מזכירה את תחושת סיום משיכת חוט או התמרה שבה היה שינוי מהותי ברטט.

סיכום – נקודות דמיון ושוני:

נקודות דמיון והשקה בין המטאיזם ל – Psych-K:

  • שתי השיטות עובדות עם התודעה ליצירת שינוי במציאות האדם, וליתר דיוק עובדות עם כלים ליצירת קשר עם תת המודע מתוך הבנה שהוא האחראי על מרבית המתרחש במציאות חיינו.
  • הילדים הפנימיים שבנו עומדים בבסיס יצירת חיינו שכן בהם שוכנות האמונות שלנו.
  • בשתי השיטות יש אלמנט נקבי המבקש לקבל מקום של רגש עמוק, סבלנות, אפשור, הרחבה, הכלה.
  • בכל מטופל/Partner קיימת החוכמה האלוהית שתוביל אותו לזמן והדרך הנכונה לבצע את השינויים בתוכו. לכן המטפל/ Facilitator עובד עם ולא עושה ל מטופל/Partner. עבודה תודעתית ב- 2 הדרכים מיטיבה ותורמת להתפתחות גם של ה מטופל/Partner וגם של המטפל/ Facilitator.

נקודות השוני בין 2 בין המטאיזם ל – Psych-K:

  • על אף שתהליך ה Balance דומה במהותו לתהליך משיכת חוט או התמרה (שהייה ברגש והסכמה לחוש את השינוי בתוכי, מנמוך ומכאיב לגבוה ומואר), ב Psych-K אין עיסוק בשאלה של מה יושב מתחת למציאות לא נעימה. כמו "קופצים" מייד לחוט הרצוי ועובדים עליו שיתוכנת למוח.
  • ה – Psych-K הינו תהליך מובנה, עם צעדים ברורים, כמעט כמו מתכון. זאת, לעומת המטאיזם, שם לעיתים נדרשת כניסה לתהליכים שלא תמיד יש בהם תשובה ל "איך"; נדרשת הסכמה "לא לדעת".
  • ה – Psych-K נשען רבות על איזון בין 2 האונות. המטאיזם מעניק מטריה רחבה הרבה יותר של כלים אשר נוגעים ומתייחסים לחלקי מוח רבים. איזון בין 2 האונות הוא רק חלק מהטכנולוגיות הנלמדות.
  • לימודי ה – Psych-K מתבצעים בסדנאות פיזיות. המטאיזם מאפשר למידה און ליין – נגישות קלה.
  • טיפול ה – Psych-K יכול להתבצע און ליין, אבל הדבר מותנה בהכשרת המטפל בסדנת המשך לסדנת הבסיס.

סנדרה פינטו – מטפלת מוסמכת בתפישת המטאיזם, בוגרת המסלול להכשרת מטפלים במכללת רידמן

בואו לייצר לעצמכם גן עדן עלי אדמות!

עוד עבודות בוגרים

בוגרי קורס מטפלים כותבים על השינוי האישי שעברו בחיים ע"פ תפישת המטאיזם
הללויה!